Nieuws

Update (tijdelijk) bestuur 11 mei

Beste crossers, vrijwilligers en andere crossliefhebbers,

Afgelopen zaterdag, 9 mei 2020, waren we voor het eerst dit jaar als MSV SALZ (2.0) open en dat was een mooie en leerzame dag. Leerzaam voor ons als tijdelijk bestuur om met alle voorbereidingen en de Corona spelregels te ervaren hoe het dan als club echt werkt. We hebben het als prettig, mooi en met een erg goed sfeer ervaren! Veel dank gaat uit naar alle vrijwilligers die dit mogelijk hebben gemaakt! Mooi was ook hoe de leden en begeleiders zich hebben gedragen die dag, dank daarvoor!

We hebben zaterdag ook bezoek gehad van de man van de gemeente die ons samen met een collega gaat helpen bij het goed krijgen van het beeld en de richting van onze club naar buiten (gemeente, omwonende en anderen) en binnen (leden, strategie, vrijwilligers etc.) de club. We hebben naar aanleiding van hun goede aanbod besloten niet met de Sesam Academie door te gaan en met hen verder te gaan.

Terugkijkend op afgelopen zaterdag zijn de verbeterpunten:
o Kantine echt dicht (behalve toiletten);
o Iedere begeleider krijgt een hesje bij binnenkomst. Deze gebruik als je naar de baan gaat;
o Zorg dat je ook bij de baan ruime afstand houdt. Gele vlaggen liggen ook bij de schansen en indien beschikbaar heeft iedereen langs de baan ook een gele vlag;
​o Alleen mensen die zich vooraf hebben aangemeld, lid zijn en de contributie hebben voldaan worden binnengelaten.

Het aanmelden en hebben voldaan van de contributie klinkt kinderachtig maar is echt van belang om het ook voor ons als club goed te kunnen organiseren!

Komende zaterdag, 16 mei 2020, gaan weer open en dan met ruimte voor meer rijders en ook de oudere rijders door de versoepeling van de regels door de overheid en de KNMV en MON.
De ochtend is gelijk aan afgelopen zaterdag, dus alleen voor rijders tot 12 jaar, die lid zijn, contributie via onze website (www.msv-salz.nl) hebben voldaan en zich per email op info@msv-salz.nl hebben aangemeld.

Om de middag in het kader van Corona en als club met onze vrijwilligers goed te laten verlopen is er voor de middag een maximaal van 60 leden die zich via ook via onze website kunnen aanmelden. Wees er dus snel bij, want VOL=VOL!

Mogelijk moeten door de grens van 60 leden die zich kunnen aanmelden mensen telleurstellen maar de grens is echt nodig om als club een grote groep rijders te ervaren en goed te organiseren! We vragen oprecht jullie begrip daarvoor. Na zaterdag zullen bepalen of die grens goed werkt en/of kan worden bijgesteld.

Om de risico’s niet te groot te laten worden is in overleg met de EHBO het aantal rijders op de baan voor de middag tijdelijk gesteld op maximaal 30! Mogelijk gaat dat vanzelf al goed maar we gaan dat zaterdag ook begrenzen door te werken met 30 bandjes. Iedere rijder die de baan op wil rijden moet een bandje, indien beschikbaar omdoen, en weer afgeven bij het verlaten van de baan.

De indeling en spelregels voor die dag zijn:

Voor vrijwilligers:
o Vanaf 9:00 tot 10 uur hek open (andere ingang).

Voor rijders tot 12 jaar:
o Van 9:30 tot 10:00 uur is het hek open voor rijders en begeleiders (een per rijder!);
o Van 10:00 tot 12:00 uur is de grote baan open;
o Van 10:00 tot 12:30 is de kleine baan open;
o Rijders en begeleiders hebben tot 13 uur om het terrein te verlaten.

Voor rijders vanaf 12 jaar:
o Van 13:00 tot 13:30 uur is het hek open voor rijders en begeleiders (een per rijder!);
o Van 13:30 tot 17:00 uur is de grote baan open;

Maximaal dus 30 rijders gelijktijdig op de baan!

Rijders en begeleiders hebben tot 17:30 om het terrein te verlaten.

We kijken als tijdelijk bestuur uit naar komende zaterdag en met de inzet van iedereen en in het bijzonder de vrijwilligers wordt het weer een mooie dag met veel plezier!

Met vriendelijke groet,

Ronald, Gert en Lambert

Reacties

Log in om de reacties te lezen en te plaatsen